Doina Popescu-Brăila

Am avut ocazia să-l am comandant la Aeroclubul Bucureşti pe unul dintre cei mai mari paraşutişti ai tuturor timpurilor: Iancu Gheorghe, cel care a aterizat primul din lume la punct fix deţinând recordul şi pentru salturi de zi dar şi de noapte şi dominând pentru mulţi ani topurile mondiale şi competiţiile de profil. Când l-am întâlnit, avea 53 de ani şi încă era un bărbat interesant.

Ne făcea un instructaj şi printre chestii serioase, mai făcea şi câte-o glumă. Îl întrebăm despre mitingurile la care făcea acrobaţie pe avionul în zbor împreună cu Ion Trucmel- altă glorie a aviaţiei româneşti.

Ne dădea toate lămuririle dar avea un cusur periculos: cum venea vorba de un concurs, ne spunea cam ce medalii cucerea la fiecare, dar şi ce gagici tăvălise cu fiecare ocazie, dându-le şi numele complet şi funcţia actuală.

Mă mănâncă limba şi-i zic că bârfa zilei este că a avut mai multe amante decât Julio Iglesias.

Pentru cine nu ştie, în anii ‘80, despre frumosul spaniol umbla vorba că avusese în jur de 4000 de amante. Bănuiesc că i-a mai funcţionat contorul o vreme.

Iancu se gândeşte grav o vreme, apoi spune:

-Eu am sărit demult de 4000. Una din amantele mele de care-mi amintesc cu plăcere este X,  procuror general al capitalei.

Am înţepenit cu toţii.

Omul o făcuse de oaie!… Fata tovarăşei procuror general era colegă cu noi şi era în sală.

N-a îndrăznit nimeni să-l oprească şi ne-a spus omul până la capăt ce beton era gagica în discuţie. Unii din noi, cei pe care ne adusese barza, eram şocaţi că o mamă poate avea o relaţie.

Spre cinstea ei, la pauză puştoaica a tratat cu mult umor toată faza şi ne-a explicat cu maturitate că tatăl, tot aviator murise şi mama îşi vedea firesc de viaţă. Nu era nimic în neregulă că mama avea pe cineva şi chiar ne invită acasă să-i cunoaştem mama.

Doamna procuror, o tipă foarte valabilă, ne-a cucerit imediat cu muşchi ţigănesc şi salam de Sibiu pe felii de pâine prăjită unsă cu unt. Ciupercile cu maioneză ne-au dat pe spate şi când a pus Pepsi pe masă, gata, ne-a dat cu roţile-n sus! A venit şi un tip cu o roată de caşcaval şi doamna procuror ni l-a prezentat: prietenul ei.

Lulu a spus foarte serios că el caşcaval a văzut numai la televizor. Poate glumea. Sau poate nu!

Dar, eu am fost sinceră când am zis că văd prima dată în viaţă un prăjitor de pâine.

Câţi dintre voi au văzut prin anii ‘80 un prăjitor de pâine?

2 Responses
  1. ..având norocul să-l fi cunoscut sumar pe celebrul Iancu Gheorghe, pot comenta că Iancu, asemenea multor aviatori, marinari şi vânători avea lauda de sine în sânge..
    ..prin '88, la puţin timp de la pensionare, a revenit nostalgic pe la Aerodromul Clinceni şi mă învăţa pe mine, noul comandant al aerodromului, să păstrez relaţii cordiale cu ciobanul sălăşluit în sudul pistei de iarbă. Oile sale rădeau conştiincioase iarba aerodromului iar brânza şi mieii puteau fi o marfă râvnită în acele timpuri apocaliptice..
    ..înţelegând că ai fost paraşutistă sportivă, cum a fost primul salt??..:-) (BlogBack!)


  2. Pe cioban nu ştiu dacă îl chema chiar Gogu, dar stâna se numea stâna lui Gogu.
    Da, aşa era obiceiul, oile intrau şi mâncau iarba apoi noi "călcam aerodromul".
    Primul salt a fost în regulă, la al doilea am avut ceva emoţii. Dar am plecat din paraşutism după ce am fost descalificată la Sibiu după cel mai bun salt pentru că... de seara de la validare până a doua zi de concurs mi-a dispărut din dosar adeverinţa de la liceu care demonstra că sunt elevă.
    Dosarele au fost în posesia lui Crauciuc, comandantul aerodromului Sibiu şi câştigătoarea a fost Maria, fiica lui.
    După acest episod am rămas doar motoristă dar când nu era combustibil zburam planorul tras la automosor sau cu tractorul.
    Eu am avut un incident cu un domn Florea care era C.I.-st alături la Institut.
    Ne-a prins făcând fotografii pe avioane şi a ieşit cam urât, dar a fost un drăguţ în final. Văzând că pozele sunt inofensive şi nu vizau Institutul ne-a developat gratuit pozele.L-am întâlnit mai târziu, în '96 ca director la tipografia Romcartexim.
    În '88 eu am fost la Cliceni, am zburat Zlinul 726. Fusese schimbat Trucmel şi era un comandant nou dar nu-mi amintesc numele.Pe Iancu îl ştiam bine fiindcă ne omora cu şedinţele iar pe Trucmel fiindcă se-ncingea cu noi la băute.
    Cioacă era cel mai tare instructor la planor şi făcea ASE-ul, uite că i-a prins bine! Domnul Uţă, tatăl lui Mugurel era pilot şef şi mama lui era instructor la paraşutişti. La noi la motor erau Ludoşanu-zis Ludi care era rârâit şi se prezenta ca OMORÂTOR DE ŢÂNŢARI, Maria Calceanu-zisă Scorpia, care era de fapt o tipă super şi am auzit că a avut un accident şi Maria Ţăranu, Viorica şi încă o tipă mişto cu ochi verzi.Dintre băieţi erau Coman, zis Dinte,Poptean zis Foca, Marinescu zis Q, Sorel-mare karatist, Preda Mărgărit zis Margo. Ultimii doi erau însuraţi.
    Mai era un instructor, Mihăiţă, îi picase feciorul-Lucian cu deltaplanul şi nea Gică Bărbuceanu de la planor care cred că era pe picior de pensionare că se foia pe la sol.Avea un Trabant cu care atingea suta!!!


Trimiteți un comentariu